Postup pri prevzatí zásielky

Postup pri prevzatí zásielky a následnom uplatnení reklamácie

Pri prevzatí zásielky od vodiča prepravnej spoločnosti je príjemca povinný balík vizuálne skontrolovať. V prípade, že je balík zjavne poškodený, je postup nasledovný:

  1. Príjemca uvedie výhradu o poškodení vodičovi a spíše ihneď reklamačný protokol. V prípade, že vodič nemá tlačivo reklamačného protokolu, je možné spísať zápis o poškodení na čistý papier (zápis musí obsahovať dátum doručenia zásielky a zistenej škody, číslo zásielky, názov adresu príjemcu, popis zisteného poškodenia, podpis vodiča prepravnej služby a podpis osoby, ktorá prebrala zásielku).
  2. V prípade, že vodič odmietne zápis o škode zhotoviť, príjemca nemusí zásielku prijať.
  3. V prípade, že obal zásielky nejaví žiadne známky poškodenia, vodič nie je povinný čakať na rozbalenie a kontrolu zásielky.
  4. Zápis, ktorý obsahuje len poznámku „S výhradou“ nebude akceptovaný. Výhrada musí byť vždy konkrétne uvedená, napríklad „poškodené“, „premočené“, „zničené“ a pod..
  5. Zákazník informuje o škodovej udalosti e-shop. Zákazník dodá e-shopu číslo zásielky, druh a hodnotu tovaru, popis poškodenia, fotografie tovaru a balenia zásielky a zápis o škode.

Reklamáciu u prepravnej spoločnosti následne vybavuje e-shop.